4 stk. Brio Mat Antra
Montert og balansert med
Dæk 215/65-17 99V AllSeasonContContiSeal
Inkl. 20 stk. Mutter 12x1,50 Konus 60'

Nei takk, jeg monterer selv fælgene

Ja takk, 4 stk. montering på min bil. NOK 516,00

Hva er TPMS?
NOK 13 499,00

TPMS - Tyre Pressure Monitoring Systems

Har din bil TPMS-system skal du undersøke hvilket system nettop din bil kjører med

DIREKTE TPMS - Systemet måler ved hjelp av en sensor i hvert hjul, TPMS-ventil. (Denne skal bestilles sammen med fælgsættet da det skal monteres i hjulet)

INDIREKTE TPMS - system måler via ABS/ESP sensoren. (Her skal TPMS-ventiler IKKE bestilles)


TPMS er et lovkrav fra EU. Fra 1. november 2014 skal alle fabriksnye personbiler, som selges i EU, ha TPMS-systemet installert. TPMS-systemet skal være i funksjon, også til EU-kontroll. Biler, hvor det er ute av funksjon kan EU-godkjent, da TPMS-systemet er en del av bilens sikkerhedssystem

For biler fra før 1. nobember 2014 med TPMS-system er det ikke et lovkrav om, at TPMS-systemet skal være i funksjon. Men det anbefales, at det ikke kobles fra

Det er tillat å bruke uoriginale sonsorer/ventiler, hvis TPMS-systemet er designet til den aktuelle bil.

Les mer om TPMS

* De valgte felgene er utenfor våre anbefalte verdier for ovenstående bil. Det er følgende forbehold som kan påvirke monteringen: Bemerkninger:
Felgens innpressmål (ET) er 3 mm for stort i forhold det vi anbefaler. Det betyr at felgen kommer lengre inn under bilen. De fremsøkte hjulene er 3% for store i forhold til bilens typegodkjennelse.
Dette vil for noen biler bety at hjulet kan gå på innerskjermen. Det kan bl.a. forekomme når hjulet vris i ytterstilling og/eller når bilen har tung last. Ved biler med meget lite plass i hjulbuene, kan det også forekomme at felgene stikker ut over skjermkanten. Vær oppmerksom på dette ved montering. Man må iflg. loven minske eller øke rulleomkretsen med 5 % i forhold til det dekket som bilen er typegodkjent med. Når rulleomkretsen endres forandres bilens speedometervisning. Iflg. loven må bilens sporvidde økes med max. 20 mm, hvilket svarer til at innpresset (ET) max. må minskes med 10 mm i hver side. Velges innpress utenfor våre anbefalinger, kan det medvirke til at hjulet går på skjermen eller bærende deler inne i hjulbuen. Det er også vigtig at man ved montering kontrollerer at det er frigang for bilens bremser.